Therapievormen Manueel-Fysiocare

Persoonlijke aandacht, kwaliteit en meer tijd voor jou is de basis van jouw behandeling bij Manueel-Fysiocare, die kan bestaan uit (een combinatie van) fysiotherapie, manuele therapie, leefstijlcoaching, vitaliteitstherapie of chronische pijn therapie, psychologie, diëtetiek of haptotherapie.

Werkwijze

Wij vinden het belangrijk de tijd te nemen om de oorzaak en de instandhouding van de klacht te achterhalen. Anders zal de behandeling geen of alleen tijdelijk verlichting geven.

De eerste afspraak bestaat uit een screening, intakegesprek en onderzoek. Wij bespreken samen de aard van de klachten en het moment waarop ze optreden. Daarna zoeken wij naar de oorzaak tijdens een lichamelijk onderzoek.

Omdat je ook zonder verwijzing van de (huis)arts bij ons terecht kan, vormen wij naar aanleiding van deze intake systematisch een zo compleet mogelijk beeld van jou en je klacht. Zo kunnen wij bepalen of jij bij ons op de juiste plek bent.

Bij de tweede afspraak start de behandeling, die volledig op maat is gemaakt. Tijdens de intake hebben we doelen gesteld en besproken welke combinatie van behandeltechnieken passend is. Wij geven je uitleg over je aandoening en een passend advies en/of eenvoudige oefeningen om de klachten in het dagelijks leven te verminderen.

Wij hebben een gemiddelde score van 9,3 op Zorgkaart!

Lees bij Zorgkaart Nederland wat anderen van onze werkwijze vinden.

Kwaliteit en accreditatie

Al onze uitvoerend behandelaars (fysiotherapeuten, manueel therapeuten, psychologen, diëtisten, haptotherapeuten) zijn geregistreerd bij hun beroepsvereniging en in bijbehorende kwaliteitsregisters.

Iedere vijf jaar vindt er een herregistratie plaats (op basis van het aantal gewerkte uren en bijscholing). Zo weet jij dat kwaliteit en een zorgvuldige werkwijze gewaarborgd zijn.

Al onze fysiotherapeuten, diëtisten en GZ psychologen zijn BIG-geregistreerd.

Onze coaches en trainers hebben geaccrediteerde opleidingen en programma's gevolgd om zo de beste zorg te kunnen leveren. Den hierbij aan de opleiding tot leefstijlcoach waardoor wij programma's aan mogen bieden van de Gecombineerde Leefstijl Interventie (GLI). Sporttrainingen zijn van hoge kwaliteit.